Köpvillkor

  1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när bigmary.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av bigmary.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Bigmary.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara över 18 år.

  1. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som bigmary.se inte råder över-. Till exempel ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

  1. Frakt

En fraktkostnad om 29 kr tillkommer inom Sverige. 39 kr till övriga världen. Fraktkostnaden kan komma att ändras och ibland vara rabatterad. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan.

  1. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4-1 Kortbetalning

Vi använder Mondido för säkra kortbetalningar. Läs mer om Mondido här: https://www.mondido.com/

4.2 Paypal

Du har även möjlighet att betala via Paypal. För mera information besök www.paypal.se.

  1. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 14.00 på helgfri vardag skickas normalt inom 1-4 dagar. Ungefärlig tid postgång inom Sverige 1-2 dagar. Europa 2-4 dagar, övriga världen 3-6 dagar.

Vi reserverar oss för att varor kan bli slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan. Om så sker upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden och i de tillfällen varan utgått återbetalas erlagd betalning. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paket skickas som post.

  1. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.  

  1. Transport

Bigmary.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

  1. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@bigmary.se

  1. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Big Mary erbjuder även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

Adress: Big Mary, Stjärnvägen 8, 136 73 Vendelsö, Sverige.

  1. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@bigmary.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.   

  1. Återbetalningar

Återbetalning sker via PayPal eller Mondido. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

  1. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

 13.  Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.

http://www.konsumentverket.se/

http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.

Juridiskt namn: Jan Åhlander, Stjärnvägen 8, 13673 Vendelsö, Sverige, e-post: info@bigmary.se, organisationsnr. 6610046291, telefon +46 705091055